INGATLANHIRDETÉSEK, MELYEKNEK NEM SZABAD BEDŐLNI

INGATLANHIRDETÉSEK, MELYEKNEK NEM SZABAD BEDŐLNI

#1 “Budapest szívében” - vagyis nincs konkrét helyszín

Gyakori, hogy a hirdetésekben nem jelölnek meg konkrét helyszínt, helyette inkább egy-egy népszerű kerületet, tájegységet választanak, és ahhoz viszonyítják a lokációt.

A fent említett Budapest szívében valószínűleg nem a legfelkapottabb környéket jelenti, hiszen akkor kiírták volna a konkrét kerületet.

Ha a hirdetésben a Kerepesi út közelében szerepel, simán lehet akár a Hős utca is, azonban oda még Chuck Norris sem tenné be a lábát sötétedés után.

főváros fő ütőere valószínűleg egy forgalmas 8 sávos utat jelölhet.

vadregényes, zöld környezet rendszerint egy park közelét jelzi, rosszabb esetben pedig egy elhagyott gyárterület vonzásában van az ingatlan, nulla tömegközlekedéssel. 

A másik, nagyon elterjedt “ingatlanos-szleng” az ősfás környezet, ami sok esetben csak néhány bokrot, kisebb cserjét takar.

#2 “Igazi, kuckós lakás” - a bőröndödnek is alig lesz hely

Ha azt írod/olvasod, hogy kuckós lakás, akkor jó eséllyel egy garzonról, vagy kisebb stúdiólakásról van szó. 

A másik népszerű megfogalmazás az “igazi legénylakás”, ami azt sugallja, hogy egy maximum 20 négyzetméteres, földszinti vagy szuterén lakásról van szó, finoman szólva is alacsony komfort szinttel.

Ennek ellenkezője a “szellős, rendkívül tágas tér”, ami sok esetben egy régi, polgári lakást takar, hatalmas belmagassággal, rossz szigeteléssel és extra magas fűtésszámlával. 

#3 “Francia panorámás” - ha szereted a tetőket, igazi álomlakás

francia-, vagy párizsi panoráma tulajdonképpen azt jelenti, hogy a tetők és kémények sorakoznak, ameddig csak a szem ellát. 

Az álomlakás, zárt udvarban általában egy zárt udvaros, U-alakú lakást jelöl, egymással szemben álló lakásokkal. Ez leginkább azok számára lehet tényleg álomlakás, akik szociális típusok, hiszen az ablakon bármikor beintegethet a jókedvű szomszéd. De sok esetben egy kakaós csigáért sem tudsz úgy leugrani a boltba, hogy közben ne kelljen háromszor végighallgatnod a lakók élettörténetét.

#4 “Egyedi, vintage stílusú” - lehet, hogy egy Kádár-kocka

vintage-, vagy rusztikus stílusú házat is sokan (szándékosan) félreértelmezik, és a nagyiék régi, 60-as években épült Kádár-kockáját nevezik így. 

Az is előfordulhat, hogy retro-hangulatú házként találkozol vele egy hirdetésben, vagy az élelmesebb angolosok granny chic-ként aposztrofálják.

minimális felújítást igénylő lakásokat szintén jobb elkerülni, hacsak nincs egy kőműves ismerősöd, aki ráér. Jó esetben legalább egy festés, és szigetelés; rosszabb esetben pedig egy komplett tatarozás után tudsz csak beköltözni az új otthonodba.

#5 “Figyelem! Árcsökkenés!” - több éve hirdetik az ingatlant, és a kutyának sem kell

Az akciók az emberek gyenge pontjai: ezt pedig a marketingesek és az értékesítők is nagyon jól tudják. Az áruházban pedig a lejárathoz közeli termékeket értékelik le, amik már hosszú ideje a polcon vannak, de senki nem vette meg őket. Ez pedig az ingatlanok esetében sincs másképp.

Nyilván nem azért csökkentik az ingatlan árát, mert sok az érdeklődő - és még csak nem is felebaráti szeretetből teszik; hanem egész egyszerűen senki nem vásárolja meg a lakást.

Persze van rá esély, hogy az újabb, nyomott áron már jó vásárt csinál az érdeklődő - de ehhez azért jó adag szerencse is kell.

Végső gondolatok

Amennyiben tehát te írod a hirdetések szövegét vagy egyeztetsz az ingatlanosoddal, mindenképp kerüljétek az ehhez hasonló, nem konkrét közhelyeket - ugyanis a legtöbb vevő már kiszúrja őket.

Ha pedig vevőként ilyeneket olvasol, akkor érdemes rákérdezni a konkrétumokra, és szükség esetén még több fényképet kérni. Ezek alapján pedig már el tudod majd dönteni, hogy az adott ingatlant érdemes-e megnézni vagy sem.


Zurück