ÉRDEMES-E AZ INGATLANT FACEBOOK MARKETPLACE-N HIRDETNI?

ÉRDEMES-E AZ INGATLANT FACEBOOK MARKETPLACE-N HIRDETNI?

Mi az a Facebook Marketplace?

A Facebook Marketplace nagyon hasonló, a Jófogáshoz vagy a már fent említett Vaterához: ez is egy online piactér, ahol tárgyakat lehet adni-venni. A szolgáltatás 2017-ben indult el itthon, Magyarországon, és azóta népszerűbb, mint valaha. (Érdemes hozzátenni, hogy ehhez azért a koronavírus-járvány is nagymértékben hozzájárult.)

A Facebook piacterén belül is elszaporodtak persze a hirdetések, ugyanakkor az algoritmus az előző megtekintett bejegyzések alapján olyanokat ajánl, amik érdekelhetnek. 

A Marketplace egyébként a Facebook alkalmazáson belül érhető el, és különböző tematikus, hirdetési kategóriákat hoztak létre, hogy megkönnyítsék a böngészést. 

Ilyenek:

  • a szórakozás, 
  • a hobbi,
  • a család,
  • a különböző apróhirdetések, 
  • a ruházati kiegészítők,
  • a járművek, 
  • az otthon és kert, 
  • valamint  az eladó-, és kiadó ingatlanok. 

Számunkra nyilván ez utóbbiak az érdekesek, hiszen a Marketplace már megkerülhetetlenné vált, sőt sok esetben az ingatlanos portálok látogatottságára is hatással van.

A Facebook Marketplace ingatlanos szemmel

A közösségi média-óriás online piactere egyrészt lehetőség az ingatlanosok előtt, másrészt viszont jelentősen megváltoztatja az eddig ismert trendeket. Vizsgáljuk meg először a pozitív oldalát. 

A Marketplace előnyei ingatlanosként

Kaptunk egy új lehetőséget, egy teljesen új csatornát, ahol sokkal több potenciális érdeklődőt érhetünk el, mint előtte. Magyarországon, egy 2019-es statisztika alapján a Facebooknak mintegy 5.474.000 aktív felhasználója van - ez a szám azóta minden bizonnyal nőtt. 

Hatalmas potenciál van benne tehát értékesítői szemmel, viszont árnyoldalai is vannak.

Hátrányok értékesítőként

Kezdjük is mindjárt a Facebook egyik legnagyobb negatívumával: a fizetett hirdetésekkel. Aki nem rendelkezik elég tőkével ahhoz, hogy hirdessen, máris hátrányba kerül a többiekkel szemben. Ráadásul nem biztos, hogy ezek minőségi hirdetések, csupán egy kis "hátszéllel rendelkeznek".

A másik hátránya, szigorúan ingatlanos szemmel nézve, hogy épp azért, mivel nagyon népszerű alkalmazásról van szó, rengeteg látogatót "szipkáz el" a hagyományos ingatlanos oldalakról. 

Összegzés

Persze ezt az új platformot is meg kell tanulni kezelni, hiszen tényleg megkerülhetetlenné vált, az ingatlanos szakmában is. Mégis úgy gondoljuk, hogy leginkább a pozitív oldalát érdemes nézni, hiszen egy új értékesítési csatornát kaptunk, jelentős marketing-terhet levéve így a vállunkról. 

Viszont teljesen más szempontból is érdemes megnézni a dolgot: mégpedig úgy, ha valaki magánemberként szeretné feladni Marketplace-n az ingatlanos hirdetését. 

A magánhirdetések buktatóiról már írtunk az előző cikkünkben is, épp ezért szorosan kapcsolódik hozzá, hogyan is érdemes meghirdetni az ingatlant Marketplace-n.

Előnyök a magánhirdetők részéről...

Mindenképpen hatalmas előny, hogy alapvetően ingyenes szolgáltatásról van szó. A hirdetés csak egy plusz, nem kötelező szolgáltatás, amellyel kiemelhető egy-egy ingatlan. 

A másik, hogy nem kell feltétlenül érteni a marketinghez, az értékesítéshez, főleg ha egy jól frekventált helyen lévő, jó állapotú ingatlant szeretnél eladni. 

Természetesen itt is hatalmas plusz pont, hogy nagyon sok embert érhetsz el a hirdetéseddel. 

Akárcsak egy hagyományos piacon, itt is könnyen egymásra találhat az eladó és a vevő, és (a már meglévőkőn kívül) nincsenek további díjak, adók, amelyeket ezután az értékesítési típus után be kellene fizetni.

...és a hátrányok

Egyértelműen negatívum, hogy hirdetés nélkül nehéz kitűnni, és nem "jutalmazzák" azokat sem, akik minőségi hirdetést töltenek fel. 

Épp ezért rengeteg vegyes minőségi ingatlan hirdetéssel találkozni: vannak nagyon gyengék (rossz minőségű képekkel, rövid leírással, alapvető hiányosságokkal), de találni nagyon jókat is - csak éppen nehezen.

Ingatlanok esetében is vannak szűrők, azonban azok nem olyan részletesek, mint egy jól kivitelezett, csak lakások adás-vételére szakosodott oldal esetében. Az ingatlanos portálok többségén ugyanis nagyon részletes szűrők vannak, például hogy mekkora alapterületű, milyen típusú (lakás, családi ház, ikerház, sorház satöbbi) ingatlant szeretnénk vásárolni, és még sorolhatnánk. 

A Marketplace jelenleg nem rendelkezik ilyen részletes szűrőkkel, úgyhogy nagyon sok olyan hirdetést látni, ami nem biztos, hogy érdekli az embert.

Összegzés

Alapvetően a Facebook saját piacterén is úgy kell hirdetni, mintha egy ingatlanos portálon tennénk. Ugyanúgy szükség van minőségi képekre, jó leírásra, alaprajzra és minél részletesebb adatokra.

Végső gondolatok

Értékesítőként, magánhirdetőként, de még érdeklődőként is nagyon árnyalt a helyzet. Hiszen egyrészt vannak nyilvánvaló előnyei, de olyan hátrányai is, amik nehezebbé teszik az ingatlanok Marketplace-n történő hirdetését. 

Mindenesetre a legjobb, ha minél több platformon hirdetjük az eladó lakásunkat, hiszen így nagyobb valószínűséggel találnak meg minket a potenciális vevők. 


Vissza