HOGYAN ÍRD MEG AZ INGATLANHIRDETÉS SZÖVEGÉT? 5 TIPP EGY SZÖVEGÍRÓTÓL
Miért érdemes megfogadni a tanácsokat?
Minimum 1200 blogbejegyzés, és 100+ ingatlanos hirdetés szövegét írtam már meg. Így biztos lehetsz abban, hogy nem csak lózungokat olvasol, hanem valóban hasznos, gyakorlatias tippekkel találkozhatsz.
#1. tipp: A cím (majdnem) mindent visz
Talán sokan nem a könyv címe, vagy borítója alapján vásárolják meg a könyvet, de minden esetben kézbe veszik, hogy legalább a fülszöveget elolvassák.
A címek tekintetében általában két eset a jellemző:
- Van, amikor üres, semmitmondó címekkel találkozik az ember, például: Eladó ingatlan Budapest XVI. kerületében
- Vagy épp túltolják, például: Eladó egy csodás, panorámás ingatlan Budapest egyik legélhetőbb kerületében!
A címnek konkrétnak kell lennie, és felesleges túlcsicsázni, ugyanakkor legyen benne egy kis plusz “fűszer”, ami miatt az ember (lehetséges vásárló) rákattint. Ilyenkor érdemes mindig visszafelé gondolkozni: te miért kattintanál rá egy hirdetésre? Mi az, ami téged felcsigázna?
Nem szabad zsákbamacskát árulnod. Már a címben mondd el, hogy hol található az ingatlan (ha a fővárosban, melyik kerületben, utcában), és emeld ki a legnagyobb pozitívumát. Csak egyetlen pozitívumot; olyat, ami megfelel a valóságnak. Panorámás? Duna-parti? Jó a lakóközösség? Ha albérlet, akkor kutyabarát? Írd le!
#2. tipp: Az első bekezdés és a szöveg tagolása
Az első bekezdés hasonlóan fontos, mint a cím, ugyanis a legtöbb potenciális vevőt itt lehet elveszíteni. Ha nem elég érdekfeszítő, vonzó a hirdetés, akkor máris nagy esélyed van rá, hogy a jobb felső sarokban található X-re kattint az olvasó.
(Erről részletesebben a következő pontban írok.)
A másik, amire oda kell figyelned, az a szöveg tagolása. Ha valaki egy “tömböt” lát maga előtt, enterek nélkül, akkor megijed és elkattint. Az olvasók ugyanis először ún. pásztázó olvasással mérik végig a szöveget. Ebben a fázisban még csak a fontosabb kiemeléseket, kulcsszavakat nézik meg, és keresik azt a valamit, ami miatt elolvassák majd a szöveget.
Ha megnézed a fenti szöveget, vagy elolvasod a többi bejegyzésünket, akkor nincs olyan bekezdés, ami 4 sornál hosszabb lenne.
Ebből a szempontból ezeket érdemes megjegyezned:
- 3-4 sornál ne legyen több egy bekezdés, kivéve ha felsorolásról van szó,
- ha tudsz, használj felsorolást - az emberek szeretik a listákat, mert jól átlátható,
- kerüld a hosszú, barokkos körmondatokat, maximum 1-1,5 soros legyen egy mondat,
- építsd fel a szöveget: legyen eleje-közepe-vége. Az eleje mindig csigázza fel az olvasót, a közepén írj konkrétumokat, a végére pedig írj egy ún. call to action szöveget. Ez “elmondja” az olvasónak, mi a következő lépés. A leggyakoribbak: hívjon, nézze meg, kattintson ide satöbbi.
#3. tipp: NE állj be a sorba
A legtöbb hirdetés unalmas, és sótlan. Ami pedig a legrosszabb, hogy sok szöveg pusztán az ingatlan előnyeit tartalmazza - ezért hat az olvasó számára őszintétlennek.
Ha pereg a vakolat, ha ki kellett cserélni egy csempét, és emiatt hülyén néz ki a fürdő, írd le a szövegben. Akár egy jó, vicces sztori is lehet róla - például, hogy elcsúsztál részegen, és leverted.
(Volt például, aki versbe szedte az ingatlanhirdetést, és rengetegen nézték meg a lakását.)
#4. tipp: Írj konkrétumokat
Mindenki siet, és senki sem szeret feleslegesen olvasni. Meg kell tisztelned a leendő vevődet azzal, hogy sallangmentesen vagy szórakoztatóan írod meg a hirdetést.
Ezeket lejjebb szedtem össze egy csokorba.
#5 tipp: Ezeket mindenképp írd bele a hirdetésedbe
- Az ingatlan pontos címe (utca, ha lehet házszám - ugyanis sokan megnézik előtte a házat és a környéket Google Mapsen)
- Milyen állapotban van az épület? Azonnal költözhető? Felújításra szorul? Bútorozott? Minden esetben a valóságot írd le, hiszen ha tetszik az olvasónak, úgyis szeretné élőben is megnézni - akkor pedig minden kibukik
- Milyen az infrastruktúra? Milyenek a szomszédok, a lakóközösség? Van-e játszótér, iskola, kutyafuttató, orvosi rendelő, bevásárlóközpont a közelben? Milyen közlekedési lehetőségek vannak?
- Az ingatlan pontos paraméterei: hány négyzetméteres (ez pedig bruttó vagy nettó nm), milyen a tájolása, a fűtése, van-e klíma? Mekkora a rezsi, van-e közös költség, illetve rendezettek-e az ingatlan papírjai? (1/1-es tulajdonhányadú satöbbi).
- Ha van telek, mekkora?
- Milyen a ház energetikai besorolása?
- Mikor költözhető?
- Mik a hirdető elérhetőségei? (Lehetőleg e-mail, és telefonszám is)
A fentieken túl érdemes helyiségenként képeket készíteni, és csatolni, valamint feltölteni az alaprajzot is.
Elsőre talán nagy ördöngösségnek tűnhet, azonban egy kis gyakorlással már meg lesz a kellő rutinod.
Persze a legjobb szöveg sem garancia arra, hogy el tudod adni az ingatlant.
Ha úgy érzed, hogy nincs időd, affinitásod megírni egy ilyen hirdetést, vagy már régóta a “nyakadon maradt” a lakóházad, bátran keress meg minket, és segítünk az értékesítésben!