HOGYAN ADD KI A LAKÁSODAT A TANÉV KEZDETE UTÁN? 1. RÉSZ
Lakáskiadás: ingatlanossal vagy anélkül? Pro és kontra
Ingatlanirodaként (lakáskiadással is foglalkozunk) azt kellene reklámoznunk, hogy gyere hozzánk, és mi minden problémát leveszünk a válladról. Azonban a transzparencia híveiként úgy tartjuk: igaz, hogy érdemes tisztában lenned a rád váró kihívásokkal, ugyanakkor az előnyöket sem kell (és nem is szabad!) elhallgatni.
Pro
- A legnagyobb előny természetesen az, hogy több pénz marad a zsebedben, hiszen nem kell jutalékot fizetned a kiadásért.
- A másik előny, ha te magad szeretnéd megmutatni, hogy nem kell folyamatosan egyeztetned az ingatlanossal, hanem teljesen a magad ura vagy
- Ez tehát azt jelenti, hogy a lakáskiadást A-tól Z-ig te menedzseled
Kontra
- Aki nehezen kommunikál, annak bizony nem egyszerű megmutatni a lakást
- Nagyon sok gyér hirdetés van, amit az emberek saját kútfőből írnak
- Sokszor egyszerűen nincs meg a kellő kapcsolati tőke ahhoz, hogy több ember közül tudjunk választani
- Van, hogy csal az emberismeretünk, és egyszerűen rossz albérlőt fogunk ki
Talán már ezekből a pontokból is jól látszik, hogy vannak bizonyos típusú emberek, akik egész egyszerűen nem fogják tudni kiadni saját maguk a lakást - míg mások pikk-pakk meg tudják oldani.
Érdemes válaszolnod a következő kérdésekre, hogy tudd, alkalmas vagy-e a feladatra:
- Jól tudsz kommunikálni? Nem kerülsz zavarba a kérdésektől?
- Jól tudsz fogalmazni, hirdetést feladni?
- Van időd és kapacitásod arra, hogy napi akár több tízszer telefonálj?
Mi kell ahhoz, hogy ki tudd adni a lakásodat?
Ha szinte mindenre igen a válasz, akkor te is megbirkózol ezzel a feladattal. Ebben az esetben pedig jó, ha megjegyezed a következőket.
Készíts jó fotókat
Rengeteg olyan hirdetést látni a neten, ahol a tulajdonosok még arra sem vették a fáradtságot, hogy fotózás előtt rendet rakjanak vagy épp eltegyék a száradó ruhákat. Ez tehát a nulladik lépés.
Figyelj arra, hogy senki se legyen a fotókon, és ne tükröződjenek a családtagok, háziállatok sem. Igyekezz a lehető legjobb szögből fényképezni a szobákat.
Lehetőség szerint minden helyiségen menj végig - a fürdőtől, a nappalin át, egészen a konyháig. Előfordulhat, hogy egyik másik szoba fel van újítva, valamelyik azonban nincs jó állapotban. A szemle során azonban úgyis minden kiderül, így fölösleges bármit is takargatni - ilyenkor ugyanis az ügyfél és a te időd is kárba vész.
Jó, ha lőssz néhány fotót a kilátásról, a környékről is. Az emberek ugyanis szeretik látni azt, hogy mit látnak majd nap mint nap.
Írj jó szöveget
Ugyan a mondás úgy tartja, hogy egy kép többet mond ezer szónál, azért nem pótolja minden az írott szót. Sok esetben szükséged lesz arra, hogy a szavakkal megformáld a hangulatot, az életérzést, ugyanakkor semmilyen paraméter ne maradjon ki belőle.
Persze nem kell shakespeare-i mélységekbe menni - elég, ha tudsz néhány alapfogást. (Ezzel kapcsolatban írtunk egyébként egy cikket, amit érdemes elolvasni.)
A legtöbben út csúsznak el, hogy nem írnak konkrétumokat, hanem csak lózungokat. A “tágas nappali” helyett mondd el, hány négyzetmétert értesz alatta. A “szinte nulla” rezsi lehet, hogy számodra az, de előfordulhat, hogy nekem már hatalmas összeg.
A másik fontos dolog, hogy már a hirdetés szövegében fektesd le a szabályokat (ha vannak). Ha például tilos a háziállat, vagy a dohányzás, vagy nem szeretnél gyermekes családot, akkor írd le. Ugyanis ha elfelejted, rengeteg csalódott látogató lesz, neked pedig egy csomó időd elmegy feleslegesen.
Reméljük hasznosnak találtad az összefoglalót. Jövő héten a második részben megmutatjuk:
- Hogyan találd meg az értékesítési csatornákat
- Milyen papírok szükségesek
- Mire figyelj akkor, ha bemutatod a lakást
- Hogyan válaszd ki a bérlőt
- És választ adunk egy fontos kérdésre is.
Tarts velünk akkor is, addig pedig olvass további hasznos tartalmat a blogunkon!